30.7.04

PING! Eggs are ready!

Hele luide ping vanmorgen. Terwijl mijn eitjes gisteren blijkbaar zacht gekook waren (kleine temperatuursverhoging) zijn ze vanmorgen wel degelijk hardgekookt, temperatuur is omhooggevlogen.

Het werkt dus nog. Ook in een natuurlijk cyclus wordt er hier vanbinnen nog geovuleerd. Dat hebben de ivf hormonen niet om zeep geholpen.
Pffffffff ... was toch even ongerust na mijn cyclus from hell (3 weken overtijd, jawel ... dankuwel meneer predictor* om mij weer zoveel geld voor niets te laten uitgeven).

(* het was eigenlijk Clear Blue, maar bij Predictor kan ik mij zo’n klein vies ventje voorstellen die leeft op hoop van al dan niet zwangere vrouwen).

Het kleine controle duiveltje begint zich echter weer te roeren: "er liggen nog een aantal strips utrogestan in de kast ... zou je die niet stiekem nemen? Misschien heb je wel een progesterontekort ... misschien heb je wel een te korte luteale fase. En nu we toch bezig zijn met je hoofd op hol te brengen: hoe lang is het geleden dat je nog foliumzuur genomen hebt? En waar is dat voornemen naartoe van wat minder wijn te gaan drinken ...."

Sjot! kleine duivel vliegt hier door de kamer om in een hoekje bewusteloos neer te komen. Zou het al tijd zijn om een aperitiefje te drinken .... waar is hier de espresso .... iemand aan het roken zodat ik wat tweedehands rook kan inademen?

Het is grappig dat je op een bepaald moment, na maanden/jaren onthouding van de geneugten des levens je ineens helemaal omdraait. OK, braaf zijn heeft geen resultaat, dan gaan we de kosmische conceptiegoden gewoon beginnen uitdagen ... neineineineineinei ... hebben jullie gezien dat ik reeds mijn vierde glas witte wijn aan het drinken ben???? En neeeeeeeeeeee, ik neem geen vitamientjes. Vanavond alweer eens frietjes eten schat?

Het lijkt wel alsof je wanhopig probeert omstandigheden te creeëren waarbij je nadien kan zeggen ... "het zwanger worden was eigenlijk echt wel onverwacht, hadden net een hele reeks feestjes gehad, elke dag in de sauna geweest, nieuw koffiezetapparaat uitgeprobeerd, weekje in Frankrijk wezen wijnproeven, een vergelijkende test van schotse whyskies gedaan ....". Alles om jezelf te overtuigen, "zie je wel dat ik er niet mee bezig ben".

Gelukkig heb je in zo’n natuurlijke cyclus veeeel minder stress dan na een ivf-terugplaatsing. Ok, je hebt genoeg én op het juiste moment romantische momenten gedeeld in bed (toch echt wel leuker dan de wekelijkse afspraakjes met de gyne en het onromantische moment van de eicelpunctie), dus het zou best wel kunnen dat zo’n zaadcel zich ondertussen bij een eicel naar binnen gewurmt heeft en dat die eicel al delend de helse rit door mijn eileiders gestart is. Maar, je WEET het niet zeker. Dus kan je er veel makkellijker van uitgaan dat dat niet gebeurd is. Dat die stomme blinde zaadcellen allemaal naar links gezwommen zijn, terwijl mijn eitje rechts mooi zat te wezen.

Dus officieel ben ik nu ook in de ww (een uitdrukking die internationaal gebruikt wordt, wisten jullie dat? ww staat ook voor waiting weeks, terwijl bb zowel berichtenboek als bulletin board is), maar ben niet echt van plan er mijn nagels voor op te vreten.
Denk ik ....
Wie weet ....