13.2.06

an irish wedding

Net terug van de "onderhandelingen" over ons trouwfeest en het wordt een ierse trouw. Ik zie het helemaal zitten. Het was leuk om de suggesties van P. te horen. Mijn dillema over ouders en vrienden is helemaal opgelost. 's middags een hele uitgebreide, chique lunch met de naaste familie en vrienden en 's avonds een fuifje in de ierse pub. Als ik dan vertel dat er nog een doedelzakspeler in het spel zit en whisky om twaalf uur, dan krijgen jullie al een beeld van waar het naartoe gaat.
Binnen een tweetal weken zou het allemaal in kannen en kruiken moeten zijn. Menu gekozen, datum gekozen en belangrijke mensen verwittigd. Oh ja en naar het gemeentehuis om de datum vast te leggen.

Mijn moeder wil absoluut naar Gent komen om samen een kleed te kiezen, dus dat doen we binnenkort ook.

Ik had nooit verwacht dat ik deze voorbereidingen zo leuk zou vinden. Maar na het gesprek dat ik vanavond had zie ik het helemaal zitten.

Alleen, wat denken jullie. Er vanuitgaand dat het feest doorgaat in een ierse pub, kan je de mensen zelf laten betalen voor hun drankjes als je er lekkere hapjes tegenover zet?