25.10.04

Accu: (accumulator) (Lat.) m. (-toren, -s).

Ben dus vorige week naar een accupuncturiste/homeopathe geweest. Na het beginnen lezen van The Infertility Cure heb ik besloten eindelijk eens een afspraak te maken. Het boek is ontzettend leerzaam als je into this kind of thing bent.

De schrijfster gaat uit van het feit dat als er anatomisch niets mis is met de vrouw en er bij de man geen verminderde vruchtbaarheid gevonden is, dat er dan geen enkele reden is waarom er geen zwangerschap bekomen kan worden. Zoals in zovele oosterse filosofieën gaat het allemaal over evenwicht en balans. En eerlijk gezegd .. dat klink nog niet zo stom. De voorbije 3 jaar hebben mijn evenwicht en balans serieus verstoord. Wat zich nu uit in een cyclus from hell.

Ok, dus ikke naar ons Sabientje (dit wordt de naam voor deze externe kracht die mijn lijf weer in balans moet krijgen). Nadat Emma haar had goedgekeurd was het vorige week mijn beurt om eens langs te gaan.

Het was ... fascinerend. Ze was zelf niet zo spraakzaam, maar stelde ontzettend veel vragen die op het eerste zicht niet altijd verband hielden met mijn lijf. Na een eerste onderzoekende gesprek gingen de vragen door terwijl ik rustig op de behandeltafel lag met naaldjes die overal uitstaken (je voelt daar dus helemaal niets van). Blijkbaar had ze na de vragenronde reeds een eerste conclusie getrokken, want buiten terugkerende naaldjesbehandeling heeft ze mij ook een homeopathische kuur voorgeschreven. Ik smelt dus de laatste 3 dagen bolletjes tinctuur van Sepia onder mijn tong. Sepia wordt als ik het net mag geloven toegepast voor volgende “kwalen”
Toepassing
- - Overgangsklachten;
- nervositeit;
- depressie;
- chronische ontstekingsprocessen van de inwendige vrouwelijke geslachtsorganen;
- huidontstekingen die met blaasjesvorming
- overmatig transpireren;
- lichte leverontstekingen.

Bij katten wordt sepia in verband gebracht met baarmoederproblemen ....

En bij paarden verbetert het de functies van de vrouwelijke geslachtsorganen ...


Ik ben dus ontzettend benieuwd wat en hoe. Ons Sabientje heeft nog niet door dat ik haar de volgende keren de oren van het hoofd ga vragen, maar daar leert ook zij wel mee leven.