1.10.04

All the leaves are brown ...

Ironisch dat ik al twee dagen met een nummer van 'The papas and the mamas' in mijn hoofd zit?

Pfffff, het is me een drukte geweest. Hard gewerkt, maar we hebben het overleefd. Ik heb mijn hoofd en mijn job nog. Mijn slaap en gezondheid hebben er even onder geleden, maar dat komt wel weer goed.

Gisteren alweer eens een beslissing genomen. Het gaat namelijk niet zo goed met mijn lijf. Eergisteren had ik opnieuw te vroeg bruinverlies. Nu ik al enkele maanden planvrij ben is het mij echt gelukt NIET obsessief met mijn cyclus bezig te zijn. Ik weet wel wanneer we ongeveer in het midden zitten, omdat mijn lijveke dat nogal redelijk goed aangeeft. En ik weet ook ongeveer wel wanneer het einde der dagen in zicht is, omdat vier weken tellen ... zeg nu zelf, moeilijk is dat niet.

En toch ben ik nu al drie maand verrast als het einde zich aankondigt. Eerst te vroeg, vorige maand te laat en deze maand weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeels te vroeg. Ik zeg nu niet dat ik mijn ovulatie op de moment, minuut, second kan bepalen, maar ik ken deze 1m66, 70 kilo wegende materie ondertussen toch al een goede 29 jaar. Van die 29 jaar ben ik zeker drie jaar bezig geweest met deze 1m66 en 70 kilo wegende materie te onderzoeken op baarmoederhalsslijm (is even yukkie als het klinkt), basale ochtendtemperatuur te nemen (klink even idioot als het is) en deze materie te laten plassen op allerlei staafjes die de ene dag blauw en de andere dag roze moeten kleuren of net niet.

Dus mijn ei, dat springt ergens tussen dag 14 en dag 17, wat wel ok is. Maar dan komen mijn rode vrienden het feest verstoren tussen dag 21 en dag 26. Dus, in het slechtste geval zitten er maar 4 dagen luteale fase tussen. En dat, liefste vriendjes, is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig. Elke goede internet search vertelt je dat het minstens 10 dagen moet zijn, anders kan je die hoofdprijs (euh ... zwanger worden dus) wel vergeten.

Dus, deze maand waren we weer veel te vroeg. Hoh, ik ben nog niet ongesteld, maar ik heb zo'n bruin (ha.ha.ha.) vermoeden dat het voor zeer binnenkort is.

Jaren geleden was dit een goed teken. Wow, bruinverlies ver voor ik eigenlijk ongesteld moet worden. Yess!!!!!!! de fameuze innestelingsbloeding!!!!!!!
Ondertussen geloof ik al lang niet meer in kabouters, sprookjes en innestelingsbloedingen. Mijn lijf heeft het gewoon weer even veel te snel opgegeven.

Dus gisteren naar de apotheek voor .... teunisbloemolie. Joepie, terug naar af. Voor de vruchtbaren of niet zwangeren ... teunisbloemolie is echt iets voor de beginners. Jezus ... teunisbloemolie is het wondermiddel voor die clubjes vrouwen die gemiddeld 3 maand aan het proberen zijn en beginnen panikeren. Iedereen gaat dan als een gek aan de teunisbloemolie en de helft wordt zwanger ... hip hip hoera. Teunisbloemolie zou ervoor zorgen dat je cyclus gereguleerd wordt en dat je pms minder wordt.

Dus weer naar af. Weer naar het eerstehulpmiddeltje. Deze keer echt voor de reden dat het bedoeld is .. dit lijf weer een beetje reguleren.

Maar no way dat ik nu weer andere beginnerstrucjes ga beginnen uithalen hoor (zoals op je hoofd gaan staan na het vrijen - geen warme baden nemen na de mogelijke conceptie - vitamienen bij de vleet slikken - en de beste aprilgrap ooit ... kilo's pompelmoezen beginnen eten).

Dit lijf doet nog even verder met het dieet van teveel koffie en wijn. Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee serieus ... had al ergens in mijn achterhoofd een berichtje geschreven met als titel "Last of the summer wines" (is zo'n grappige BBC reeks over een bende oude mannen)om mijn drinkgedrag eens aan te kaarten. Ik geef het toe en ben me ervan bewust dat ik bij momenten te veel wijn drink. En ik kan daar verschillende excuses voor bedenken, maar the bottom line is dat het gebeurd en dat ik daar niet blij mee ben. Dus van tijd tot tijd probeer ik dat weer een beetje af te bouwen.

Momenteel heb ik weer verschillende ontgiftingsdrankjes en theetjes gekocht en gaat het weer even de goede richting uit.

Nu niet dat ik alcoholieker ben he mensen! Maar toch, teveel is te veel.

En best dat ik een beetje op mijn slechte gewoonten begin te letten. Vanmorgen kreeg ik namelijk een mailtje van Amazon.com dat mijn bestelling verscheept was en er aan kwam. Ik heb 2 heel interessante boeken besteld in het verre Amerika en ben heel erg benieuwd wat dit met zich mee gaat brengen. Ik voel me klaar om mijn vruchtbaarheid als een totaalplan tot verbetering van mijn lijf en leden te gaan bekijken. En die boeken zouden mij daarbij moeten helpen. Het zijn zo net nog geen zelhulpboeken ala Bridget Jones, maar toch relatief medisch onderbouwde schrijfsels.

Jullie horen er alles over wanneer ik er aan begin.