27.9.04

Van je moeder moet je het hebben

Tussen het drukke werken dit weekend ben ik ook naar een familiereunie geweest. Een ver familielid had zich een paar jaar bezig gehouden met de stamboom van de familie van mijn grootmoeder langs vaders kant. En zaterdag was het grote familiebijeenkomst.

Holadihé ... was me dat een rare bedoening. Voor de mensen die in de regio Mechelen wonen, heel deze bende staat de komende dagen in Het Laatse Nieuws ... kunnen jullie raden wie ik ben?

Maar, deze opmerking van mijn moeder wil ik jullie niet onthouden:

Wij waren bij de eersten, wat ons het ongelooflijke voordeel gaf om iedereen die binnenkwam te "keuren". En mijn moeder was de aanwijzer van dienst: "dat is een nicht van papa, de dochter van nonkel Fons, en dat is een achternichtje van de X kant van de familie ....." En dan de piece de resistance "dat is daar nog een nicht van papa ... ja, die kunnen ook geen kinderen krijgen"

LAp, recht in mijn gezicht. Dat heeft ze dus zo'n 5x herhaald. Die konden OOK geen kinderen krijgen.

Danku mama voor de vote of confidence ....