9.9.04

“ik kan een bestseller schrijven met al de tips die ik ooit gekregen heb” (nee, jij moet het niet proberen!)

Dit kan ook alleen mij weer overkomen.
Gisterenavond, theateravondje.
Sta gezellig te keuvelen met zwangere vriendin.
Zie in de verte onze vroegere buren.
Ik zwaai vriendelijk
Vroegere buurvrouw draait zich om ..... buikje!

Buren komen naar ons want blijkt dat ex-buurvrouw en vriendin mijn nog samen gestudeerd hebben. De proficiats vliegen door de ruimte gevolgd door de nooit ontbrekende vraag “wanneer ben je uitgerekend”. De ene eind november, de andere half november. Tot ex-buurman aan mij vraagt wanneer ik uitgerekend ben. Ha.ha.ha.ha. Dus ik wil het luchtig houden en zeg al lachend ... “binnen drie jaar, ja, je zou het niet zeggen, maar ’t is een olifantendracht (of welke beesten dragen er zo lang)”. Geamuseerd gegiechel alom.

Maar ex-buurman staat op zijn strepen en zegt “nee, serieus, denken jullie er nog niet aan?”.

(IB wil schreeuwen, tuurlijk denken wij er aan IDIOOT. Wij denken er waarschijnlijk al veel langer aan als jullie. Jij onsubtiele, tactloze pummel!!!!!!).

Wat zeg je daar nu op? Wij zijn nooit echt close geweest met onze buren. Zijn eigenlijk pas echt beginnen babbelen nadat zij verhuisd waren en we elkaar via het werk af en toe tegenkwamen. Maar ’t zijn leuke mensen, dus je wilt de sfeer niet vergallen door kortaf te zeggen “wij kunnen waarschijnlijk geen kinderen krijgen”.

Nu, na een nachtje slapen denk ik dat een goed antwoord zou zijn om te zeggen dat we “ongewenst kinderloos” zijn. Das een goeie, die moet ik onthouden.
Want tot voor een jaar of twee waren wij bij de vroegen die er aan begonnen. De meesten van onze leeftijd dachten nog niet echt aan kinderen. Al onze vrienden wisten van onze problemen, dus ik kreeg al heel lang niet meer van die stomme vragen. Maar nu ... overal waar ik kom zijn de dertigers aan het zwangeren .... overal!!!!!! Dus de vragen komen weer boven. En ik was er niet meer op voorbereid.

Ik heb een beetje stamelend geantwoord .... “euh, wij zijn al heel lang aan het proberen. Het gaat precies niet zo goed. Maar we blijven proberen hoor. Dus (mij richtend tot de 2 buikjes), laat de babyvibes maar komen”.

Waarop mijn ex-buurman met een knipoog zegt: “dacht dat je ging zeggen, laat de tips maar komen”.

Sailing Chick op volledig onderkoelde toon: “ik kan een bestseller schrijven met al de tips die ik ooit gekregen heb” (nee, jij moet het niet proberen)